... czyli o emigracji w okolice Genewy.

niedziela, 15 marca 2015

Salon Samochodowy w Genewie

Właśnie skończył się Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie. 

To jedna z najstarszych i największych tego typu imprez, co może trochę zaskakiwać, bo Szwajcaria nie słynie z przemysłu motoryzacyjnego. Nie przeszkadza im to jednak organizować targów corocznie, niemal bez przerw, od 1905 roku. Tegoroczna edycja była osiemdziesiątą piątą.

Sporo się zmieniło od pierwszych wystaw...

fot. Frank-Henri Jullien - Cenre d'iconographie Genevoise (BGE), 1925

autosalon Genewa hala Palexpo



... ale zawsze były miejscem, w którym każda firma związana z motoryzacją chciała, czy wręcz musiała się zaprezentować. Bardzo przestronne hale centrum wystawienniczego Palexpo, usytuowanego zaraz obok genewskiego lotniska, pomieściły wystawy chyba wszystkich znanych marek samochodowych, a także producentów części i akcesoriów. Do większości aut można było wejść i obejrzeć je z każdej strony. Moją uwagę przyciągnęły w pierwszej kolejności moje ukochane Smarty (kiedyś kupię!), ale posiedziałam też za kierownicą maszyn w cenie niezłych mieszkań.


Smart (Genewa Motor Show)

BMW (Genewa Motor Show)


W ciągu 11 dni trwania Motor Show odwiedziło go prawie 700 000 osób. Organizacyjnie to jedne z najlepszych targów na jakich byłam, pomimo tłumów można było komfortowo spędzić tam pół dnia. Dla głodnych i spragnionych były odpowiednie strefy, dla zmęczonych dzieci przedszkole, a dla miłośników motoryzacji wszystko, czego mogą potrzebować. Jak zawsze było sporo premier, a samochodem roku został najnowszy Volkswagen Passat.

Tegorocznym hitem były samochody elektryczne i hybrydowe, tłumy gromadziły się jak zwykle wokół aut sportowych i luksusowych, ale ja najlepiej zapamiętałam najnowszego Opla Insignię, w którym z trasy można się w razie potrzeby połączyć z konsultantem, który poprowadzi do najbliższego szpitala, czy restauracji. Przez hałas dookoła i zniekształcony głos przez moment wydawało mi się, że rozmawiam z komputerem pokładowym niczym w filmie Her, ale na to trzeba poczekać, może do przyszłego roku ;)

salon samochodowy Genewa

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Obsługiwane przez usługę Blogger.