... czyli o emigracji w okolice Genewy.

środa, 8 lipca 2015

Jak bardzo francuski jesteś?

Jakiś czas temu napisałam notkę z listą materiałów do nauki francuskiego. Polecałam tam bloga Frédérica Bibarda Talk in French i po szczegóły odsyłam do tamtego tekstu.

Dzisiaj trafiłam tam na zabawny i bardzo stereotypowy quiz (po angielsku), w którym możecie sprawdzić jak bardzo francuscy jesteście: http://www.talkinfrench.com/quiz-how-french-are-you/. Oczywiście wszystko z przymrużeniem oka!

Mi wyszło, że w 100%, co jest trochę podejrzane, bo udzieliłam co najmniej dwóch bardzo  niefrancuskich odpowiedzi: mając do wyboru piwo i wino, zawsze wybiorę piwo, a z sosów zawsze keczup... który jest zakazany na stołówkach we francuskich szkołach podstawowych. Bardzo jest więc możliwe, że test jest zbudowany tak, żeby każdy mógł poczuć się Francuzem jeśli tylko tego chce.


To jeszcze pozostając w temacie blogów o języku francuskim, z tego filmiku możecie się dowiedzieć (też po angielsku) jak zamawiać we Francji kawę jak prawdziwy indigène, czyli tubylec:


6 komentarzy:

  1. od jakiegos czasu nie widac u Ciebie listy blogów, a często z tej listy korzystalam aby poczytac blogi o Szwajcarii

    a w temacie wpisu - quiz jest powalający fajnie, że o nim wspomnialas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wiem, coś się popsuło i ciągle zapominam się tym zająć. Dzięki za przypomnienie, czas najwyższy.

      Usuń
  2. Uwielbiam comme une francaise! A quiz bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jej jak ja kocham Twój blog ♥ Powoli zaczynam nadrabiać Twoje wpisy ... Filmik bardzo fajny,a quiz zaraz przetestuję :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.